Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Maria & Leo - 28 augusti 2009 17:56

Nu är andra veckan över och helgen är Leo-ledig. Jag tror inte det kommer bli möjligt att hinna till Eskilstuna och hem hit igen i vettig tid om man inte tar ledigt och det vet jag ju inte om det går så bra. Idag gick det bra att vara ledig för vi hade gemensam dag för hela skolan vilket ju är trevligt iofs, men just nu inget jag prioriterar direkt. Dessutom är Leo förkyld så då kändes det ok att låta även han vara ledig.


Men det är definitivt ingen rolig restid; Jag startade 7:45 imorse och var hemma ca 14:30. Och då gick det så snabbt tack vare att jag slapp åka till Eskilstuna för P var i stan så vi kunde möta upp honom så Leo fick följa med. Det känns verkligen ohållbart att göra den här resan allt för ofta...


Jag flörtade med dom i köket, så dom la undan mat från lunchen som jag har ätit till middag och som även kommer räcka till lunch/middag imorgon eftersom dom även gjort iordning en salladstallrik som jag inte räknat med! All personal är verkligen superbra här på skolan, och gör sitt yttersta för att man ska ha det bra. Jag tror visserligen att ett litet charmtroll har en hel del att göra med saken för den behandlig jag/vi får... :-)


Men ändå... det blir liksom aldrig som man tänkt sig. Därför ska man ju inte måla upp allt för tydliga bilder hur saker och ting ska bli. Jag borde ju veta det vid det här laget... eller är det kanske DET jag är här för att lära mig i första hand? Men.. det är nåt som inte känns riktigt bra, fast det borde göra det. Jag hoppas att det är för att det är nytt fortfarande.... vi får se.


Det är bra lektioner. Dom väcker många frågor och det blir bra diskussioner. Fick faktiskt läst lite material på bussen hem och ska ägna mig åt det under morgondagen tror jag. Kvällen hoppas jag blir social. Ska anstränga mig för det iaf.

Resten av den här dagen ska jag njuta av i ensamhet. För det har jag planerat.....

Ovido - Quiz & Flashcards