Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Havet...

Av Maria & Leo - 29 april 2010 19:46

I måndags hade vi sinnesträning ute vid havet! Åh, vilken lycka det var att få komma dit! Har suktat hela året att få tid att vara där ute. Finns inget som ger mig sådan ro att få sitta på en klippa när solen lyser och en mild vind som blåser bort den brännande känslan. Öppet hav ska det vara, blått och vidsträckt hav och himmel som möts långt, långt bort i horisonten... jag älskar det!

Det var en strålande fin dag när vi befann oss där ute på Sandvik/Haken. Vi fikade och upplevde våra sinnen. Jag skulle lida mest om jag förlorade hörseln upptäckte jag. Fast egentligen inte? Hmm... kändes mest obehagligt att inte höra något iaf...


Nåväl, dagen var underbar iaf.


Igår var det dags för utvecklingssamtal för Leo. Och det var jättebra! Han är duktig i både svenska och matte, men framförallt läsningen har han utvecklats enormt i och ligger på en nivå som man skall kunna när man går ut trean! Nu måste bara skrivandet övas upp så han får flyt i det, för får han bara koll på att skriva finns det många berättelser inuti den där lilla killen. Att snappa upp fakta har han inget problem med, med att skriva ned samma fakta... en helt annan sak. Han hade dock uppnåt de mål som vi kom överrens om vid senaste samtalet. Känns bra...


Det svider dock att veta att han nog känner sig väldigt ensam och visst han har fått bra kontakt med en kille, men inte lika bra kontakt med E's övriga kompisar. Det gör förstås ONT, fast... det kunde vara mycket, mycket värre och snart är vi härifrån och han får komma tillbaka till sin gamla miljö. Ska verkligen bli spännande att se hur det utvecklas, om han kommer hitta andra, nya vänner? Ett nytt äventyr börjar...


Har haft kontakt med FK och ordnat läkartid, så vi får se vad det slutar i...


Har varit i kontakt med studievägledare på SU, nu ska jag bara kontakta rätt person på gamla institutionen...babysteps. Blir nog bra... ;-)


Imorgon Valborg och elden är nog tyvärr för långt bort... vi får se.

Jag älskar havet.... :-D


  


Kan man bli annat än lycklig med den här utsikten???
  

 
 
Ingen bild

Cilla

29 april 2010 23:22

Nej men, det var ju precis det jag skulle checka av, det där med studierna alltså. Men det hade du ju fixat, heja Maria! Stor kram från Cilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards