Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Nu stundar nya tider...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.


Nu stundar nya tider ett liv på egen hand.

Från tryggheten på Väddö, i världen utanför.

Vad ska jag göra nu då?

Är frågan som nu ställs.

Ingen mat serveras jag måste fixa själv….


Åh herre gud hur gör jag??

Hur ska nu detta gå?

Att ta mig till affären och kunna gå förbi..

-det där som jag har ”lärt” mig att kunna låta bli!

Ack, jäklar vilken oro som rasar inuti…


Så lätt det är i tanken, så lätt att låta bli.
Så svårt det är på riktigt, så svårt att gå förbi.

Jag vet hur jag ska göra men gör så fel ändå.

Att göra som man borde, det måste bara gå!


Nå.. låt mig tänka efter

Vad är det som dom sagt?

Att ta en dag i taget

Och tänka positivt.
Skriv dig själv en lista och käka typ en frukt.

Så går jag till affären och lyckas gå förbi!



Glädje. Sorg. Lycka. Förtvivlan. Hopp. Oro. Lugn.

Allt..

Mycket nu, urladdad, urblåst.

Trött...

Men åh så bra det gick!
Tack kära mostrar och kusin för att ni kom!
Tack kära A för att ni kom!

Betydde jättemycket för mig! :-)

Nu ska jag sova...

 
 
Ingen bild

Ylva

4 juni 2010 06:51

Lycka till och så ses vi i det nya livet!
Kram

 
Ingen bild

Moster B

4 juni 2010 14:37

Tack själv Maria!Inponerande uppträdande av dig.
Ha det bra så ses vi när du kommer hem.
Kramar

 
Lott@

Lott@

4 juni 2010 16:22

Lycka till ute i stora vida världen
Du kommer att fixa det!!
Vill gärna fortsätta följa dig om du "börjar om" att skriva nån annan stans!!
/L

http://www.lottaskrypin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 2 juni 2010 17:38

Dagen D. Då ska vi visa upp vår produktion, är inte ett dugg nervös idag men det lär komma imorgon. Som den observante kanske inser på klockslaget när detta inlägg publiceras är jag INTE med på vårruset. Jag kom fram till att jag inte är där riktigt ...

Ovido - Quiz & Flashcards