Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Balen på slottet...

Av Maria & Leo - 27 april 2010 15:03

Äntligen var det då dags för årets stora händelse! Och vad är väl en bal på slottet...jo...alldeles, alldeles underbart! Det är vad det blev.

Allt som skulle gå rätt gick rätt, skulle man kunna sammanfatta det hela med. Brudparet strålade, gästernas humör var sprudlande så stämmningen var verkligen på topp. Hela tiden!


Ja, förutom en liten gäst då vill säga; Leo. Det var nog inte riktigt vad han väntat sig, han kände sig övergiven av precis allt och alla, vilket på ett sätt nog stämmer ganska bra, men inte av anledningar som han trodde lille prinsen. Han hade det verkligen jättejobbigt, men gjorde sina tappra försök att ha det roligt och kunde ju springa ut och in som han ville i den fantastiska slottsmiljön, så egentligen gick det ingen större nöd på honom. Han hade ju fått med sig så han kunde kolla på film och somnade sur men vaknade glad! Vi hade en mysig stund på morgonen då vi upptäckte att det fans plats att vi kunde gosa lite i samma säng om vi trängde ihop oss! Det gillades! Vi hade en bra pratstund och han sa att det "var den värsta dagen i hans liv, fast det var Malins bästa för han kände sig övergiven av henne som hon inte brydde sig om honom längre" så det var verkligen himlastormande känslor inuti den lille prinsen.

Men, men slutet gott allting gott...


Själv höll det på att bli en tidig kväll för mig då jag var på rummet för att natta Leo. Smärtan i mina fötter var obeskrivlig, men näe! Jag hade starka smärtstillande kvar sen op, så jag tog en och tog mig ner till festlokalen igen, dansade... kanske inte lika mycket som jag hade önskat att jag skulle ha orkat, men satte mig strategiskt på en stol nästan vid dansgolvet så jag kunde shejka loss lite sittandes, funkar ju det med... ;-) Ljudvolymen var ändå på tok för hög för mig så jag hörde absolut ingenting vad folk sa, och utomhus var det för kallt där övriga annars förde konversationer. Nä, så jag levde på mitt smärtstillerus och sippade på ett par drinkar för att bevara och föstärka det lite och satt där på stolen i min egen lilla verklighet. Härligt att se alla underbara glada människor som var samlade...


Hoppar lite i tidsordningen här för skriver som jag kommer ihåg det... Det var en rörande dag. Grät var 5:e minut kändes det som ibland. Mest var det tårar av glädje och lycka. Men mycket av saknad. Trots att det det gått så många år nu, men en dag som denna så gick det inte att undvika att se det tomrum dom lämnat efter sig, mina älskade föräldrar. Dom borde ha varit där. Så är det bara.

Jo, visst fanns känslan av dom där, men ändå. Det var säkert dom som såg till att när brudparet kom ut ur kyrkan var det strålande sol och ett par mjuka regndroppar som föll i brudens krona; Det ska ju betyda lycka. Det tror jag det kommer göra också.


Sen var det tårar av lycka, tårar av glädje. Att få se, och att precis ALLA verkar se att dom där två är verkligen perfekta för varann, se deras lycka. Det sprider sig, det blir man lycklig av...


Tja, man kan inte ha en mer perfekt helg än den som var!

Nu är vardagen här igen och Herr och Fru Brammefors befinner sig slappandes vid någon poolkant/beach i Egypten. Det är dom värda! :-D


Brudparet! Leo vick småstunder. Då var han glad...

  


Min vackra syster! Hon strålade och klänningen var ljuvlig...

  


Jag älskar den här bilden! Mest nöjd med den av alla jag tog. Malin får hjälp ut ur bilen av sin underbara vän Jeanette som fanns tillhands hela tiden (hennes andra två brudtärnor är suveräna de med) Glädjen, värmen, lyckan och så Eric som tittar lyckligt stolt på sin vackra Brud! *Lycka*

  


Leo var väldigt snygg iaf...

   


Har inte hittat så mkt bilder på mig själv ännu. Jag när jag håller mitt tal, som blev lyckat... :-)

    

 
 
Neta

Neta

27 april 2010 15:57

Stackars prinsen, inte lätt när man är van vid uppmärksamhet :)Tyvärr var det nog inte sista besvikelsen i hans unga liv, men det är väl sånt man utvecklas av.
Har tittat på bilderna redan på fejjan och förstår att det var ett riktigt sagobröllop, klänningen är underbart vacker och brudbuketten sagolik. Ett perfekt bröllop att minnas, precis som det ska vara. Önskar dig ett sånt bröllop också Maria, borde va din tur nu snart :)

http://netaave.blogg.se

 
Josefina

Josefina

27 april 2010 16:52

vad bra beskrivet, kvällen på slottet! gillar din egna stund på stolen i musiken, lite rusig av värktabletter och drinkar. ;) jag förstår prinsen! tilde fick följa med mig på en jättemysig födelsedagsfest en gång - det var det tråkigaste hon varit med om! sen dess stannar hon hellre hemma. :)

http://lumumma.rummet.nu

 
Ingen bild

Mamma Muu

28 april 2010 08:49

Vad fint att han kunde uttrycka sin besvikelse och att han ändå kunde se att det var lycka för moster. Det är stort i liten prins. Han får se till att ha en egen härlig fest snart där han själv är i centrum! (Och ja, vi tackar gärna ja!)

 
Ingen bild

Cilla

28 april 2010 22:14

Åh vad fint det verkade vara och vad fint du skrivit om det. Jag förstår att dina föräldrar saknades men jag tror precis som du skriver att de var med er i alla fall. Hoppas vi ses snart igen!
Kram från Cilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards