Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Slutet till början?

Av Maria & Leo - 20 maj 2010 14:19

Det närmar sig verkligen nu...

För att uppdatera lite kring mitt förra inlägg som bara försvann i sajberspejs, så berättade jag bla att vi hade en kristerapeut på skolan som satt med oss en förmiddag och det kändes bra eftersom han som hade erfarenhet av krissituationer tyckte att det var en av de magstarkaste historier han stött på som vi har gått igenom. Det kändes bra att få höra att någon helt utomstående tyckte att detta var en STOR och mycket udda händelse att behöva gå igenom. Nu när jag kunna lägga det lite bakom mig tycker jag till stora delar att det hanterats på ett bra sätt; Saker kan nog ALLTID hanteras på bättre eller annorlunda sätt, men det blir godkänt.


Jag är inte arg längre. Jag är ingenting längre. Alltså iförhållande till själva händelsen, händelserna. Det är en fruktansvärd tragisk historia.


But life goes on.


Det är hektiska tider på Väddö nu. Och solen den skiner.

Och jag ska flytta hem snart!

Shit, massor att fixa ju... :-O

Och på måndag blir det Arholma, men inte med cykel för min del... tiden var för knapp.
Sen ska Leo på "läger" nästa To-Fr.
Och jag har tydligen gått med på att STARTA i Vårruset den 2/6...

Som sagt... de é mycke nu!!

 
 
Ingen bild

Ylva

20 maj 2010 20:17

Härligt med Vårruset, jag hejjar på dig!

 
Ingen bild

Cilla

21 maj 2010 21:42

Det gör jag med, hejjar i massor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards