Alla inlägg under september 2009

Av Maria & Leo - 30 september 2009 11:30

Och det snart. Väldans snart. Den 15/10 blir det av för jag blev godkänd vid läkarundersökningen och fick inga stränga förhållningsorder om att äta flytande fram tills dess utan: "gör det om du klarar det för det skadar ju inte."


Om det kändes bra i måndags då?


inte ett jävla dugg kan jag väl påstå, men det är väl säkert för jag är så negativ. Jag ville ju till Ersta för jag ville ifrån mastodontbyggnaden och det fabriksmässigt opersonliga som ändå Huddinge är. Men jag vet att kompetensen är hög och all tänkbar bästa vård FINNS där, så därför är det bra.

Jag var på 5 olika ställen i måndags. Jag hade fått fylla i ett formulär hemma med viktiga uppgifter. 5 gånger fick jag uppge samma information för 5 olika instanser har 5 olika loggningsprocedurer. Är det rimmligt? Fast det är väl säkert kostnadseffektivt, för det har nog nån ekonom räknat ut vid nåt tillfälle.


Jag måste vara vaken när dom intuberar mig. Det känns ju blä. Men jag kan gapa stort och det var visst positivt.

Och jag får komma kvällen innan.

För vilken procedur det skulle varit annars. Duscha på kvällen. Ha rent i sängen. Ha rena kläder. Duscha på morgonen ta rena kläder och vara på plats 07:00.  Jo tjena, det går ju inte att ta sig härifrån vid den tiden. Så det känns skönt...


Idag tog jag ledigt och det kändes som välbehövligt. Försökte med måltidsersättning och det gick väl sådär...

Jag tog en till frukost, men en macka slank ner också... Till lunch serverades soppa så jag tog det och sallad. Och till middag serverades hamburgare och pommes! Jag tog en hamburgare och grönsaker ingen pommes.

Så jag ser det som en lyckad dag för jag har ätit betydligt mindre än normalt! Imorgon försöker jag igen...


Jag ser fram emot smärtan efter op... för det betyder att jag LEVER.

Av Maria & Leo - 30 september 2009 11:06

En väldigt aktiv helg med mycket trevligheter! I lördags fick vi god mat hos syster yster och Eric.Där övernattade vi. Snälla värdar som dom är så fick Leo och jag sova i deras säng! Stackars Eric var lite hängig vilket visade sig vara dubbelsidig öroninflammation! På Söndagen hann vi med ett 7-årskalas, återträff i Famnen med Trosa gänget från lägret i sommras och besök hos bror med familj där vi även tillbringade natten.


Övernattning hos bror gjordes för att jag ju skulle besöka det där stora sjukhuset i Huddinge som jag vet att ni läsare är SÅ nyfikna på hur det gick. Så jag tror jag dröjer lite till med att berätta det... ;-)


Som kompensation får ni en bild på VÄRLDENS sötaste, gulligaste, charmigaste barnaskara som finns!


Kusinerna :-)  

Av Maria & Leo - 25 september 2009 00:17

Bonden Danne och min lärare Anette  

Min lärare Anette och Bonden Danne som odlar ekologiskt...

Jag på promenad i majsfältet...  

Vi fick skörda majs... jag på ett majsfält liksom! :-D



Udda morötter...  

Vi skördade även morötter...snygga!



Goda tomater

Goda tomater! Rökare fick inte gå in i väthuset för dom kan sprida med sig nåt elakt virus från tobaksplantan och får han in det så är det kört för honom...



Kronärtskockor är ju riktigt vackra...  

Att kronärtskocckor var så vackra visste jag inte!



Ont i fötterna.

Fick en härlig hyresräkning på 16 200:-  Tjoohoo... :-/



Av Maria & Leo - 23 september 2009 22:53

Idag hade vi utvärdering av första blocket som tydligen är slut. Och från många håll hördes... Jaha, så vi har alltså BÖRJAT med det här temat/blocket? Det var som fan. Eftersom dom inte behagat tala om ens vad TANKEN var med vissa moment har man haft lite svårt att fatta relevansen och sammanhanget.


Och igår hade vi helt plötsligt en EU dag och fick sitta och kolla på en webkonferens med helt värdelösa talare, så dåligt att det kändes pinsamt... vi fick ju till ett rätt bra uppföljningsprojekt på temat "klimatfrågan": Vad gör ni på eran skola?

Projekt spåra grisen: Var hamnar alla matrester som vi skrapar ner i hinken märkt mat till grisen EGENTLIGEN? Är grisen i själva verket en kompost? Spännande fortsättning följer...


Imorgon studiebesök på bondgård och en massa grönsaker...

Av Maria & Leo - 21 september 2009 01:17

Helgen har ägnats åt resande och besök. Jobbigt och trevligt värre men ack så det känns nu! Somnade i soffan medans jag jag försöker fnula ut ATTRAKTIVA mål och delmål! ATT det ska va så inihelvete jävla svårt!

Jag hatar verkligen att behöva mäta en prestation så att den ska belönas!

Nästa måndag är det undersökning och inskrivning till OP och den 15:e kan jag komma att ligga på operationsbordet. Det gör ju VERKLIGEN saken lättare att fundera ut ATTRAKTIVA mål och delmål.


Men jag tar och går och lägger mig istället....


Tack Cilla för trevligt besök! Kom snart igen! :-)

Av Maria & Leo - 16 september 2009 23:25

Här sitter vi i matsalen och käkar frukost. Vi är först varje morgon...


Leo käkar frukost...  



Efter middagen så spelade Leo badminton med 3 av mina klasskamrater... Han var jätteduktig och träffade bollen riktigt ofta.... 

Leo spelar badminton med sina favvosar...  


Min klasskamrat Jimmy har en väldigt ehm, snygg mössa som han försökte lura i Leo att det var hans döda hund nano... eftersom den ser ut som en hoppsydd ryamatta så trodde inte Leo riktigt på honom...


Leo med Jimmys mössa...  


Nästan som bästisar! Leo kramar en av sina favorit tjejjer, Britsy! När han kommer hem om dagarna så undrar han alltid vad "tjejjorna" gör... Så glad att dom funnit varandra! :-)


Leo och Britsy  

Leo

Arg

Av Maria & Leo - 16 september 2009 22:44

Tack så jävla mycket ditt jävla superpucko!

Trodde jag skulle få älta min dödsångest, men inte då...

Idag kan jag INTE ta till mig Kay Pollak iaf...


Idag har jag åkt berg och dalbana i humör/känslor vill jag lova.


Dags att sova....

Av Maria & Leo - 16 september 2009 13:09

JAG HAR FÅTT KALLELSE TILL OPERATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!

*PANIK*

Ovido - Quiz & Flashcards