Direktlänk till inlägg 16 september 2009

SHIT

Av Maria & Leo - 16 september 2009 13:09

JAG HAR FÅTT KALLELSE TILL OPERATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!

*PANIK*

 
 
Ingen bild

Cilla

16 september 2009 13:17

Oj vad spännande och nervöst. Är det snart? Vad innebär det? Oj tusen frågor dyker upp nu men du får naturligtvis svara på dem hur och om du vill. Men känns det bra eller är det mest oroligt? Kram från Cilla

 
Ingen bild

Anette

16 september 2009 15:31

Härligt Maria! Läskigt, Äntligen! Hur känner du?! Jag ställer upp med vad du behöver hjälp med det vet du väl?!!!!!

 
Ingen bild

Maria

16 september 2009 17:42

Cilla: Det är en magsäcksop. Kan förklara och berätta när vi ses...
Det känns bra. Det känns oroligt. Är i nåt sorts mellanläge...
Anette: Jätteläskigt! Självklart vet jag att du finns! :-)

Kramar!!

 
Ingen bild

Lotta

16 september 2009 18:13

Grattis Maria!!!

Vill du fråga ngt om open så kan du kontakta mig!
Anna har mina kontaktuppgifter.

Lotta Borg

 
Ingen bild

Cilla

16 september 2009 19:50

Hej igen! Bilen gick igång så tror att vi tar en tur ut mot Väddö på lördag em och vill i sådana fall gärna komma förbi och hälsa om det passar. Men jag slår en pling på din mobil imorgon eller på fredag. Kram Kram!

 
Ingen bild

Mamma Muu

16 september 2009 19:52

Oj, oj! Hoppas på att få höra mer snart.
Anna (som har Lottas kontaktuppgifter)

 
Ingen bild

17 september 2009 10:48

Hej Maria,
Grattis, det kommer du att klara. Jag kan hjälpa till om det behövs. Jag kommer snart och hälsar på.
Kram från Moster Kerstin

 
Ingen bild

An1

17 september 2009 15:05

Hej!

förstår att det måste kännas läskigt - men du klarar detta också - jag är säker!

Fanns det inte något nummer att ringa på kallelsen? Ifall man känner sådana känslor som panik och dödsångest? Det borde inte vara helt ovanligt att människor reagerar på sådant sätt som du beskriver när man får ett sådant besked. Har du några bra professionella kontakter - förutom alla vänner här på bloggen och så menar jag?

Är det snart? Tror du att du kommer att hinna förbereda dig mentalt? Vad sker innan op?

Hoppas det finns ett holistiskt tänkande och man inte opererar enligt något slags höghastighets produktionstänkande - men man har ju sina aningar....

Hur förbereds Leo på detta?

Tvära kast - du och Leo som nyss börjat rota dig i ny miljö

Hoppas du fick sova gott och att ångesten släpper (åtminstone något) på dagen.

"På natten blir det hemska mycket värre än det är" enligt Tove Jansson - det stämmer definitivt in på mig i a fall

Stå på dig, kräv bra omhändertagande och förberedelse både för dig och Leo!

Kramar // Annette

 
Ingen bild

Maria

17 september 2009 20:33

An1: Jag tänker ta mig till provtagning och läkarundersökning för jag är nästan övertgad om att dom inte kommer tillåta operation av mig ännu, och om dom gör det kanske jag ber om att få vänta. Jag har nummer så jag ska även ringa. Jag har bra kontakter att vända mig till.
På ett sätt känns det skönt att göra OP i den här miljön, för här finns allt ordnat.

Men som sagt, jag har inte tänkt färdigt ännu...

Kram!

 
Ingen bild

An1

18 september 2009 11:53

Jaha, nu förstår jag bättre.

När du beskriver att du först ska gå på provtagning, läkarundersökas och diskutera hur du känner själv inför op så låter vården bra. Värre skulle det vara om du, som jag tänkte först, bara fick ett datum.

- "Här, var så god, nu kör vi!"

Jag tycker det låter bra att du bestämt dig för att ta prover och snacka med dem.

Undrar om du och Leo kan/vill komma på Felix fest den 27:e september? Han ska ha fest i parkleken Oxtungans hus. Jag skickar en inbjudan via mejl.

ha det så bra, kram // Annette

 
Ingen bild

Tina

27 mars 2010 23:14

Hej. Hörde att du har gjort sleeve gastractomy & undrar vart samt om du fått bet. av landsting lr bet. själv?

Mvh/Tina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards