Alla inlägg den 12 september 2009

Av Maria & Leo - 12 september 2009 20:23

Kan ju vara bra... då missar man inte att man fått 3 nya kommentarer. Men nu blev jag glad när jag loggade in...


Det är väl så att smekmåandsfasen är över så det har varit ganska oroligt i gruppen under veckan. Vi har en i gruppen som är väldigt avvikande då denne har något psykiskt problem, (typ schizofreni eg. bara hörsägen). Vi har fått tillsägelse att inte bry oss om individen, utan h*n ska flyta med som övriga. Det hände en incident i måndags mellan två gruppmedlemmar som ledde till upprörda känslor och ett väldigt omoget beteende från en av deltagarna.

Det skapar helt klart oro i gruppen. Själv känner jag mig orolig för på mitt första lab-jobb så kom det en gång en kille som verkade helt ok till en början, men så började han slarva med sin medicin vilket ledde till att han började med sina tvångsbeteenden och därtill aggressiva beteende vilket ledde till att han nästa slog ner en kollega till mig, helt utan anledning.


Så just nu känns det som om en hel del oroliga rädda känslor hade kunnat undvikas OM vi som grupp hade kunnat få lite mer information på vilket sätt man ska förhålla sig. Det blir liksom för mycket snack i onödan, av negativ art.


Men, men... har tillbringat Lördagen att läsa Kay Pollak, "Att växa genom möten" så jag ska väl ändra mina tankar radiklat...


Blev/är ledsen för att helgkvarvarande klasskamrater åkte till Norrtälje och ingen frågade ens om jag/vi hade lust att följa med. Och det gör jävligt ont att inte ens bli tillfrågad. Ingen frågade ens vad våra helgplaner var. Inte så att jag tror att det är nån illasinnad bakomtanke bakom, för dom pratade öppet om det vid frukost och frågade tom om jag visste om det fanns något roligt i Norrtälje. Ledsen har jag varit iaf, SKA fråga dom imorgon och förklara hur jag kände det...


Blev påhoppad av P i fredags för det hade blivit "missförstånd" över Leos närvaro där. Jag har skrivt sms och förklarat att det går bara att Leo kommer en helg i månaden och att nästa helg passar in i båda våra scheman. Men det valde han tydligen att ignorera, så nu kommer han inte möta upp i Stockholm.  För det är minsann mitt ansvar att se till att Leo kommer dit, för han skötte ju det så smidigt när han minsann flyttade ut i obyggden, och jag gör ju det här bara för jag är sååå bekväm av mig....

Och jag som trodde vi var överrens...inte då. Orkar inte, orkar inte, orkar inte....




Ovido - Quiz & Flashcards