Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

ÄNTLIGEN!

Av Maria & Leo - 18 augusti 2009 21:21

...har jag internetuppkoppling!


Vi kom till Väddö redan för en vecka sen första gången. Då kom vi med "lätt" packning; Varsin resväska och varsin ryggsäck. Dock tillräckligt jobbigt för att jag valde att ta ta+i in till Tekniska högskolan, därifrån så stannar ju bussen precis utanför folkhögskolan så det var ju ingen match.


Vi var väl typ dom första som anlände som skulle bo på skolan så vi blev varmt välkomnade, och personalen tycker allt att det ska bli roligt att ett litet charmtroll som Leo ska bo på skolan...


Vi fick nycklar till vårt nya hem och blev väldigt glatt överraskade när vi insåg att det var ett nyrenoverat och fräscht rum med nymålade väggar och helt nya möbler! (bilder kommer sen!) Vi installerade oss först att vi hade varsit rum med säng i, men det är mycket känslor som stormar runt i oss båda för tillfället. Alldeles speciellt jobbigt var det för en kille som är stor men ändå liten, som måste flytta ifrån sin kompisar, byta skola och till på köpet uppleva att vi var tvungna att låta vår lilla vän smulan somna in, för det fanns ingen annan lösning.


Det blev för mycket helt enkelt, så efter mycket gråt så flyttade vi om så nu sover vi i samma rum och har ett sovrum och ett vardagsrum istället!

Detta blev nu alldeles perfekt och nu känns det som vi har en liten lägenhet.


På onsdagen var det sen dags att hälsa på fritids och blev positivt överraskad att skolan/fritids ligger så pass nära "centrum" dit bussen går. Om nu bara bussen behagade gå lite oftare så vore ju livet näst intill perfekt...men man kan ju inte få allt..

Fritidsbesöket gick bra och Leo fann sig till rätta med lite byggande av små roliga byggklossar som vi inte sett förut. Han fick lite kontakt med några av barnen, och fritidspersonalen verkar toppen och dom såg på Leo att det inte kommer bli några problem. Sen blev det tyvärr inte något mer fritids innan skolstarten imorgon, eftersom det krångalde till sig lite med folkbokföringen, men nu har det löst sig så imorgon börjar Leo skolan och fritids. Jag kommer vara med hela dagen och har tagit ledigt från min egen skola.

Nå.

Eftersom nu Leo inte varit på fritids så har han fått vara med mig de två första dagarna och har nu inte bara charmat personalen utan även eleverna på skolan, så jag tror att han är igenkänd av alla redan. På måndagen var det upprop i aulan och rektor presenterade skolan och Leos kommentar var att "han var ju både rolig och bra", vilket han sa ganska högt och tydligt.

:-)

Så idag på tisdagen när jag var mer upptagen så råkade Leo låsa sig ute, vilket är väldigt lätt gjort eftersom det är såna där dörrar man måste ställa upp med en pigg om man inte vill att det ska låsas. Vem tror ni Leo letar upp och frågar om hjälp när detta inträffar? Jo, han som bestämmer och är chef förstås; Rektorn!


forts.

 
 
Ingen bild

Anette

19 augusti 2009 12:29

Härligt Leo! Ska man ha hjälp varför inte gå till högsta hönset direkt!!!!Om man ändå vore barn! ;-)
Längtar efter lite bilder! Ni ska tydligen ha det fint har jag hört!

 
Anette

Anette

19 augusti 2009 16:19

Åh va spännande!! Ska följa era små äventyr. Det har ju verkligen börjat bra hittills! Leo är verkligen en prins!!
Kram!!

http://levermittliv.wordpress.com

 
Mamma Muu

Mamma Muu

20 augusti 2009 20:44

Jamen jag håller med - äntligen! Har ju kollat varje dag för att få följa det nya spännande livet!

Tvårummare?? Då kan man ju nästan hälsa på då. :)

http://loke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

22 augusti 2009 01:14

Mamma Muu: Ni är så välkomna så! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards