Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Helg med massor av besök...

Av Maria & Leo - 4 oktober 2009 19:47

Helgen har varit väldans social. I lördags kom Cathrine och William för att hälsa på. Dom stannade även kvar och blev våra första nattgäster! Funkade perfekt.

  

Leo och kompisen William. Ett besök som var väldigt efterlängtat! :-)


När C och W åkte hem i förmiddags så ringde telefonen... då var nästa besök påväg. Då kom Lillasyster Ella på besök tillsammans med mamma Cissi och Ellas mormor och morfar Ewa och Ingvar! Det var också efterlängtat för Ella och Leo har ju tyvärr hamnat på olika helger när dom varit hos P sen vi flyttade hit. Och sen P och C skilde sig har ju tyvärr inte E och I träffat Leo så mycket, vilket dom saknat för dom har ju trots allt följt Leo sen han var 3 år. Så det var väldigt roligt att dom kom på besök.


Fick reda på en del saker som gjorde mig väldigt, väldigt ledsen men som jag ändå anat och nu fått det bekräftat. Men eftersom jag tänker låta Kay Pollak blifva min ledsagare begraver jag den tanken och väljer glädje istället och blickar framåt.


Lilla Ella är ett busigt, framåt litet charmtroll. Hon har saknat sin bror massor, det märktes...leo är verkligen en beskyddande storebror. Sötnosarna...


  


Till slut...

Fortsätt att kommentera! Även om jag inte svarar här i bloggen ska ni veta att jag värderar och värdesätter era ord som om dom vore av GULD. Jag tar dom till mig!


KRAMAR







 
 
Ingen bild

Mamma Muu

5 oktober 2009 15:09

Vad rörande att se syskonen återförenade! Det klart det måste vara jobbigt att ha varandra och ändå inte. Men tur att de åtminstone har bra morsor!

 
Ingen bild

Cilla

5 oktober 2009 20:20

Ja åh vad söta de är!!!! Och jag håller med om att de har tur som har så bra mammor, för jag tror du är världens bästa mamma! Rasmus tyckte sååååå mycket om Maria! Vi längtar efter att komma på besök igen, men det kanske får bli efter en lyckad operation, eller hur!! Stor kram från Cilla

 
Ingen bild

Thomas

5 oktober 2009 20:32

Hösten har ju satt in på allvar och det är nog härligt där ute på Väddö så här års. Cecilia, Rasmus och jag lär nog dyka upp igen om ett tag. Jag hörde talas om det förestående ingreppet och får lov att önska lycka till. Spännande, otäckt, positivt...! Vi hörs säkert om ett tag. /Thomas

 
Ingen bild

An1

7 oktober 2009 10:43

Tur att det finns barn här i världen. Fast jag är ju själv rätt barnslig - och trivs med det

Vi ska ha skräckfest, korvgirill, läskig frågesport och halloweenpyssel på Oxtungan den 17 oktober. Kanske ni vill komma? Kanske Cilla m familj också? Som vanligt är jag dock ganska upptagen med ansiktsmålningen

Jag skickar en inbjudan när den blir färdig.

Här njuts det också av hösten. Jag samlade löv häromdagen och försökte göra sådana där lövavtryck som jag gjorde på dagis (gjorde ni det också). Det gick inte alls. Det blev bara färgplumpar på pappret.

Felix och jag sydde dock en mumie som blev OK

// Annette

 
Ingen bild

An1

7 oktober 2009 11:35

Aha,

ojdå...

Först nu har jag läst inlägget om operationen och förstår att det kanske inte är så lämpligt att vara på Halloweenfest två dagar efter att man gjort ett omfattande ingrepp i magen.

Det blev lite fel...

Tråkigt att du fått reda på saker som gör dig ledsen. Bra att du verkar kunna låta det "rinna av dig".

Vad bra av Cissi med fam att komma och hälsa på Leo och dig! Det verkar ju lovande för storsläktens framtid. Säkert härligt för Leo att känna tillhörighet. Det är väl kanske det som syns på det söta fotografiet?

Ha det bra - kämpa på! och glöm inte att ta tid för sådant som gör livet värt att leva - ex att njuta av hösten när solen tittar fram ur rusket. Själv tar jag en kopp kaffe i trädgården och läser lasermannen istället för jobbannonser när solen tittar fram. Vädret varierar ju från timme till timme så här års.

apropå det, Vilken storm i natt va? Hela huset skallrade. Hur är ni rustade på Väddö?


// Annette

 
Ingen bild

An1

7 oktober 2009 11:41

Tidningen i Ellas knä?

Planerar Leo och Ella att inreda ett drömhem tillsammans?

Ni ger henne väl inte husmorsgriller så liten hon är? Jag vill kunna säga att jag inte har några fördomar mot husmödrar och hemmafruar - att de gör ett viktigt arbete... men...

jag klarar det nog inte så bra...

...låt henne inte växa upp till Anna Anka va?

 
Ingen bild

Maria

7 oktober 2009 19:05

Ingen risk att lilla Ella kommer bli hemmafru... hon är en självständig liten dam redan nu, lika charmig som sin bror! Angående läsvalet av tidning låg den på soffan när hon skulle sätta sig bara... ;-)

Det stormade rejält här på Väddö, men vi bor i stabila stenhus där det knappt finns mobiltäckning så det är ingen fara...

 
Ingen bild

AL

16 oktober 2009 18:32

Aha, så ni behöver inte vara rädda för att stora stygga vargen ska blåsa er, eller någon annan blåst heller för den delen. Glöm inte att ha grytan kokande ifall vargen tar skorstensvägen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards