Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Kvällen innan OP

Av Maria & Leo - 21 oktober 2009 18:45

Det gick bra att lämna Leo. Trodde jag skulle börja grina när dom gick iväg, men lyckades hålla mig...

Kom till Huddinge redan vid 17 tiden så jag passade på att hämta ut mediciner så jag har nu åter Kåvepenin i kroppen vilket känns skönt.


Kom upp och in på avdelningen och behövde inte ens presentera mig! Det har sina fördelar att skilja sig från mängden ibland faktiskt. Klockan var bara 17:30 och jag skulle egentligen inte vara där förrns 18, men mit rum var färdigt! Har fått EGET! Finns TV som man kan hyra! Jäkla sätt. Svindyrt, men hur fördriver man tiden annars?


Har varit här i ca 1,5 h och vet inte riktigt vad jag ska göra? "Min" sköterska har inte varit och presenterat sig ännu, men hon kommer väl snart...


Av någon anledning så släppte lite av min oro när jag nyss såg en riktigt stor kille passera i korridoren. Då äntligen känns det att jag är på rätt plats.


Dom kan.

Dom vet....

 
 
Ingen bild

AL

31 oktober 2009 00:14

Härligt att Leo kommer tillbaka till Väddö snart nu då. Man undrar vad som rör sig i hans huvud. Hur kommer du känna?

Såg inte någon jättesjuksköterska men tänkte faktiskt lite syndigt att han var väl rätt söt den där sjuksköterskan - han den långa mörka med de lååånga ögonfransarna - men du kanske inte fokuserade på det just då? Var de schyssta mot dig?

MEN MARIA! PEELease! ;-)
Sköterska eller syrra kan tolkas nedvärderande. De har expertis inom egen vetenskap och bör inte kallas vid namn som för tankar till uppasserskor eller assistenter - har jag fått lära mig på mitt senaste jobb...

(fast vi på omvårdnad sa så själva ibland - det kan undslippa en)

 
Ingen bild

Maria

1 november 2009 22:55

Då får dom skylla sig själva... dom sa "din sköterska har just gått och ätit.."
Det var en stor patient jag såg... som också skulle opereras.
Såg ingen som föll mig i smaken iaf... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards