Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Inte bra...

Av Maria & Leo - 31 oktober 2009 12:03

Har gått ner 9 kg sen Op dagen och det känns INTE bra! För jag vet att jag fått i mig för lite och känt mig yrslig. Magen verkar dock ha stabiliserat sig så jag mår inte illa längre så det går väl lättare att få i sig nåt mer nu. Men jag har verkligen ingen fantasi vad gäller soppor. Nåväl, en vecka kvar och på måndag hoppas jag få hjälp från köket...


Jag har gått ner 27 kg sen jag kom till Väddö! För att hinna med är det inte bra, fast visst finns ett visst mått av berusning; har nog aldrig gått ner så mycket i vikt förut, så nog har jag uppnåt ett trendbrott iaf. Och procentuellt sett är det inte så mycket.

 
 
Bettan

Bettan

31 oktober 2009 12:23

Halkde in på din blogg här.
Är det en Gastric By-Pass du har gjort?
Sådan har jag oxå gjort,
vilket var det bästa beslutet i mitt liv! :D
Visst kan de fortfarande vara jobbigt,
men det är värt det.
Värt varenda liten jobbig motgång.
Jag har gått ner 44 kilo sedan den 11 maj.
Underbart!
Hoppas allt går bra för dig, önskar dig lycka till!

http://Bettttan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

31 oktober 2009 13:24

Bettan: Hej! Nej, jag har gjort en variant som kallas Gastric Sleeve, där man helt enkelt kapar av magsäcken och plockar ur den. Är ofta steg 1 i en 2 stegs operation där man gör by-passen när patienten gått ner lite ivikt, för den görs oftast på personer med extrem övervikt som jag har. Skönt att det känns bra för dig! Grattis! :-)

 
Mamma Muu

Mamma Muu

31 oktober 2009 13:37

Välkommen tillbaka till livet! Och grattis till att det gått så bra, att det känns så bra och att du snart kommer att orka leva livet precis så som du vill. Vi önskar dig all lycka till framåt och hoppas få se dig och prinsen snart! (Vi får nog skynda på innan du försvinner!)

Kramar i massor!

http://loke.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cilla

31 oktober 2009 13:41

Hej Maria!
Åh hoppas att köket kommer att kunna fixa det lite roligare och att det kommer att kännas lite bättre då. Thomas och Rasmus hälsar till dig! Kram från Cilla

 
Ingen bild

Sara

31 oktober 2009 23:41

Fokusera på trendbrottet, det är det som är det viktigaste: Själv har jag inte gått ner ngt :-( Trendbrott för mig blir nog om ca: 25-30 kilo eller så........ längtar dit....... Du har alla förutsättningar för att lyckas med operationen! Ser fram emot fler uppdateringar!

 
Ingen bild

Neta

1 november 2009 01:12

27 kg sen du kom dit nu i somras, jösses det är ju massor!!!! Måste ju kännas bättre i ben o knän iaf.
Önskar att jag på nåt sätt kunde ta tag i mina kilon också, du inspirerar mig till att försöka igen trots misslyckanden vid min op.

 
Lotta

Lotta

1 november 2009 15:42

Kelda's soppor är faktiskt riktigt goda, har dålig fantasi så dom har räddat mig under veckan som varit.

Lycka till på din fortsatta resa!

http://www.lottaskrypin.se

 
Anette

Anette

10 november 2009 21:30

Jisses människa! =) Duktig du är! Det här kommer att bli så himla bra. Du har ju gått ner massor även innan op - värsta bästa Maria, liksom!
Superkramar!!

http://levermittliv.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards