Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Lugn helg...

Av Maria & Leo - 6 september 2009 12:21

Vi fick frågan i fredags vad vi skulle göra i helgen. Hade som vanligt inga faktiska planer utan bara lite lösa tankar, som att kanske eventuellt göra nån sorts utflykt.


Så blev det naturligtvis inte, för det lugnet som man(JAG) får av att inte ha några planer är så fruktansvärt njutbart. Helt sysslolösa har vi dock inte varit, fast i den här miljön; omringad av hälsofreakiga människor som ska bli hälsopedagoger hela bunten så har den väl vara slappare än slöast. Men inte för MIG och det är väl en av de saker man måste lära sig: "Jämför dig inte med någon annan än dig själv"


Jag kom på att Leo måste ju få upp intresset för att cykla för han har inte velat röra cykeln sen vi kom hit och har faktiskt bara suttit på den en gång sen vi köpte den i mitten av sommaren. Han får nåt riktigt motstånd i rösten när man föreslår cykling. Han har lärt sig cykla men behärskar det inte fullt ut då han inte vågar åka i vare sig upp eller nedförsbackar så han behöver ju verkligen öva. Vi har ju en jättebra övningsplats här på Väddö kom jag ju på, då vi har en dunge precis utanför dörren med en väg som går runt; Perfekt att öva på att svänga bla, som han hade problem med.


Det gick hur bra att svänga redan efter första varvet och avklarad första snäva sväng, så SÅ lätt var det att få upp det intresset... :-)

 Idag hade han träningsvärk i rumpan som man får när man inte är van at cykla, så då flög cykeln i marken med en smäll och han skulle minsann aldrig någonsin cykla mer. Och ringklockan gick sönder...


Ska snart lura ut honom igen... ;-)



Jag fick städat igår iaf. Det är ju också att röra på sig... så lite fick jag gjort.

Sen satt vi utanför på bänken, drack kaffe och läste lite i solskenet. Det går att sitta i solen såhär när sommaren börjar ta slut tycker jag. Riktigt skönt till och med...


Eftersom jag hade tänkt gå nån sorts promenad, men motståndet blev för stort gjorde nån sorts gymnastik vid den där bänken och Leo fick för sig att HAN ska vara min personliga tränare på helgerna, så får DOM vara det på vardagarna sa han bestämt och pekade med hela handen på skolhuset...

Sen ville han få mig att springa 10 varv runt dungen eftersom jag tvingat honom att cykla 10 varv! :-o

Men jag lyckades övertala honom att 0 varv var acceptabelt för jag gjort min gympa och städat! :-D


Leo cyklade lite till och sa tom att han vill cykla till skolan...Själv!!

Nja...säger jag.


Den här veckan har jag köpt matlådor från köket till helgen. Det är helt toppen så det kommer jag garanterat att fortsätta göra....


Snart är det tvättstuga! Så helt oaktiv är jag ju inte..




HOPPAS NI HAFT EN ANGENÄM HELG!



:-)

 
 
Ingen bild

Cilla

6 september 2009 21:55

Halloj Maria! Själv har jag ägnat helgen åt pappa samt grämt mig över att Rasmus inte alls vill gå på den rim och ramsa kurs som vi anmält honom till (och trott att han skulle älska) och som kostat en massa pengar som vi inte får tillbaka! Kram från cilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards