Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Maria & Leo - 15 mars 2010 15:28

... men kan inte hämta den förrns imorgon. Men snart kan det nog bli lite mer fotouppdateringar här. Kul.

Helgen förflöt i stillhetens tecken skulle man väl lugnt kunna påstå. Inte mycket gjort, förutom vila. Jag lagade mat 2 av 3 dagar och lyckas ändå vända det till något negativt?

Är lite less på att vara fast här i otillgängligheten. Hade tänkt ett besök i Norrtälje i lördags, men då måste jag åka klockan 10 eller 11 för annars går ingen buss förrns sen eftermiddag. Klockan 12 kände jag att jag hade velat åka iväg, men se nä det går ju inte då. Ibland suger livet extra mycket när man är billös...


Ja, ja. Kunde ju inte göra av med pengar som jag inte har, så det var väl bra.


I fredags fick vi fördjupa oss lite i livsåskådningsfrågor och det är ju lite intressant att få tänka till lite var man står med sina tankar egentligen.


Två uppgifter kring "mat och beteende" har jag framför mig. Har valt att fokusera på "Skafferiet" och "Ändra recept" . Först tänkte jag på "Här har du ditt kylskåp" men kom på att bara jag har saker hemma så kan jag faktiskt få till ätbara saker. Därför gäller det att se till att ha BRA saker hemma som jag kan få ihop nåt av. Och vill försöka lära mig att göra gott med couscous, matvete, bulgur och quinoa. Saker som jag gillar när jag blir bjuden på men inte riktigt vet hur man ska tillaga på bästa sätt, ja så att det blir smakrikt alltså.


Sen nästa grej som stör mig är att jag behöver följa ett recept slaviskt när jag väl går efter recept, och kan avstå från att göra när minsta grej inte finns tillgängligt. Göra det iform av en variant med alla ingredienser och en när vissa grundläggande inte finns tillgängligt. Kanske blir man klokare efter det...

Ovido - Quiz & Flashcards