Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Maria & Leo - 19 mars 2010 16:18

Leo är sjuk! Han kom hem tidigare från fritids igår och var alldeles varm och feberrosig! Ont i halsen, rosslig i bröstet. Inatt kom det lite kräks så vi fick byta lakan. Och imorse precis efter han druckit choklad så kom det mer. Han hann till badrummet, men inte lyfta på toalocket. Så nu har jag ett grundligt städat badrum som jag dragit på i veckor att göra, så inget ont som har något gott med sig!


Leo ville att jag skulle vara hemma med honom idag, så det har jag varit. Var dock borta någon timme för att handla. Nu ligger han i soffan och kollar TV och dricker cola. Och han tycker jag har tagit jättebra hand om honom idag. Han känner sig väl ompysslad. Ett litet utbrott fick han utstå precis när jag skulle ta hand om badrumssörjan, för det var tamesjutton överallt! "Om du nu hann till badrummet kunde du väl ha hunnit lyfta på locket också!!!"


Han blev ledsen plutten, men jag sansade mig och vände det till "Gud, vad bra att du hann till badrummet!" Jag såg hur hela han lyste om och det ledsna var borta. Skönt...

Inte lätt att göra rätt jämt...


Jag håller på att lära mig min nya mobil. Fick med en massa program som installerades när jag "pluppade" (va f*n heter det) in den i datorn första gången som gjorde att den automatiskt sökte upp alla mina "mediafiler" så nu har jag helt plötsligt superkoll på dem och kan kolla på dem i bra kvalitét fast de är gamla! Hittade små filmsnuttar som jag skickat till mamma och pappa när Leo bara var nån månad...

Fotandet har jag inte fått kläm på än, men det verkar bli bra bilder.


Och det droppar från taken. OCH rasar för den delen! Kökspersonalen höll på att få en driva i huvudet imorse och jag själv också! Så man får se sig för ordentligt.

Nu är det den där värsta tiden. Känns helknasigt med broddar, för det är nästan helt barmark, men så är det nåt parti med is OCH vatten! Så då måste dom vara på...

Hoppas innerligt att det smälter i rasande fart nu.


Sjukdom innebär inställda aktiviteter i helgen, vi skulle ha fått besök...och åkt på kalas... men det får bli inställt. Sorgligt men sant...


That's life...

Ovido - Quiz & Flashcards