Alla inlägg den 7 november 2009

Av Maria & Leo - 7 november 2009 11:14

Haft väldigt bra dagar så här efter lovet. Gruppen har formats sig nu och vi har haft väldigt bra och givande diskussioner under veckan. Vi är inne på "Tema kroppen" nu och det märks att det passar vår grupp mycket mer. Det känns som om det är därför vi är här! Såg en mycket intressant dokumentär igår: "Varför smala inte blir feta?" Att det ligger väldigt mycket i våra gener och att kroppen hela tiden strävar efter en vikt som garanterat skiljer sig från tabellvärden. Det tror jag stenhårt på. Eftersom jag har svårt att ta till mig att man är sockerberoende och matmissbrukare passar det mig bättre at se sig själv som allergisk mot energirik föda. För det gäller att hitta egna vägar att angripa problem så att man står ut att leva. Hitta balans! Och jag tror jag är en liten bit påväg!


Maten går bra, köket har gjort soppor till mig både lunch och middag så jag har sluppit äta färdiga. Har börjat käka lite ägg, keso och flingor. Kände att jag behövde mer fibrer. Magen funkar.

Har som träningsvärk i magen men annars ingen smärta. Jag käkar en värktablett fortfarande för den är inflammationshämmande och är fortfarande rädd för att få nån elak bakterie som ger mig rosfeber så jag är väldigt försiktig.


Vi började med vattengympa i veckan, men jag kunde inte följa med för jag tog bort stygnen då och eftersom det är sårskorpor tänker jag nog avstå även nästa vecka. Men gud vad jag längtar att vara i vatten!


Och för Leo går det bra! Han har funnit intresse för matte och bad Hasse (=mentor) att få ta med sig matteboken över helgen och Hasse sa "Ja, men du får inte räkna för mycket!" Hallå? Ska det inte uppmuntras att man VILL? :-O

Tänker jag göra iaf... får väl skaffa en egen Mattebok.


Blir nog inget besök i helgen, kanske imorgon, vi får se. :-) Så idag ska vi baka chokladbollar i lillköket tror jag. Se hur det går. Intressant utmaning om jag säger så...


Hoppas ni får en trivsam helg i höstrusket.

Ovido - Quiz & Flashcards