Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Veckan i bilder...

Av Maria & Leo - 13 november 2009 10:56



Här har vi lunchrast i chokladbollsbaket...jag...
  

  
...och Leo!


Det händer att brandlarmet går ibland. Då är det bara att ta sig till uppsamlingsplatsen. Vissa valde att sitta kvar för det var mitt i middagen! :-O Visserligen var det falskt alarm igen, men vet ju aldrig...

 
  
Leo hade "drop-in" fika med tipspromenad i skolan. Och så hade dom gjort en utställning om havet. Leo hade gjort ett fint arbete om sjöstjärnor, dock hade han ritat sjöbotten som den ser ut i Bikinibotten (SvampBob fyrkant).

Fast han tyckte själv att han hade kommit på en jätteskoj idé att göra så! :-D

  
Igår var vi på studiebesök i Stockholm hela dagen. Vi var i moskéen vid medborgarplatsen, det var spännande. Vi fick även vara med på en bönestund. Alesandra på bilden tog en bild på mig (som jag inte fått ännu) , hon höll på att garva ihjäl sig nämligen... för jag fick på mig nån dräkt där jag närmast liknar en KKK-medlem, dock grön...hmm.

Har inte sett den själv ännu och jag såg mig inte i spegeln på plats...får se om jag vågar lägga upp den... ;)



Eftersom det var heldag i Stockholm igår passade jag på att hälsa på min gamla arbetsplats. Alla stora apparater är borta. Antingen skrotade, sålda eller bortskänkta. På bilden stod förr Kvicksilver instrumentet... som kändes som "min" analys. Lite vemodigt ändå...
Mina klasskamrater gick på stadsvandring på söder och hälsade på på oblatbageriet på Ersta och åt på Hermans på fjällgatan innan vi träffades vid Alias teatern för att se "ruths bok" som avslutning på dagen...

Vi åkte 9:00 på morgonen och var hemma igen vid 23:30! En lååång dag...

 
  
Det blev en liten spontanåterträff dock, jag ringde till Cecila som också följde med och även Tina skulle komma som dom visste om redan, så det blev verkligen skoj att få träffa de flesta från "gamla gängetint"! :-D

På bilden: Cecilia, Kerstin M och Kerstin C. Kerstin o Kerstin är dom som blev kvar från gamla avdelningen! :-)

Det var verkligen skoj att få träffa alla!



Och idag är det fredag, jag är ledig och Leo är hemma med snorig näsa! Dags för Lunch snart!

 
 
Ingen bild

Mamma Muu

13 november 2009 13:24

Eller "Matte" som han kallas numer. : ) Fina ni är i era purétallrikar!

 
Ingen bild

Cilla

16 november 2009 09:21

Åh du ser jättefin ut på bilden och vilken härlig dag ni verkar ha haft! Kram från Cilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards