Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Utvecklingssamtal

Av Maria & Leo - 22 november 2009 22:37

Jag var på utvecklingssamtal med prinsen i veckan och det var såklart bara trevligt. Han fick mycket beröm, dels över själva skolarbetet men också för hur bra han hanterat hela situationen att ha kommit till en helt ny klass. Han tycker om att läsa och matte. Han arbetar lugnt och eftertänksamt. Det var så kul att se att han var så säker på vad han tyckte om och inte tyckte om på det schema han fick fylla i. Han gillar inte morgonsamlingarna för helst vill han komma igång att jobba så fort som möjligt... Det har börjat en ny flicka i klassen som bara kan engelska, det märks... han frågar efter mer och mer, engelska ord.


Men det verkar gå bra iaf. Det är huvudsaken...


Annars har det inte hänt så mycket. Eller det kanske det har? Vet inte... känns som stiltje iaf...


Idag är det en månad sen jag opererades...euforin har lagt sig och vardagen är här. Den är tuff...

Vågen visade -35 kg mindre idag när jag vägde mig. Från Augusti då...

Leo
 
 
Ingen bild

Mamma Muu

23 november 2009 08:50

Den är tuff nu, men den kommer inte att vara det för evigt. Och som en vän sa till mig en gång, säger jag nu till dig: "Jag tror inte på dig, jag vet på dig."
Kram!

 
Ingen bild

Cilla

23 november 2009 09:09

-35! Bra jobbat Maria!!!!! Tycker också det är lite stiltje här och är dessutom stressad med avhandlingen. Men efter mitt slutseminarium nästa fredag så får vi höras och se om det passar att vi kommer förbi och hälsar på!
Kram från Cilla

 
Ylva

Ylva

23 november 2009 18:57

-35kg GRATTIS!!! Tänk på dom siffrorna när du känner att att det går trögt. Kanske ska du ha ett gammalt foto någonstans som gör att du sporras lite extra. MEN jag förstår dig, det är november och det regnar, klart humöret är kasst.

Kul att Leo är så duktig och framförallt att han tycker att det är kul i plugget.
Kram Ylva

http://wingren.blogg.se

 
Ingen bild

AL

24 november 2009 13:11

Härligt att Leo verkar trivas så bra. Han verkar blomstra på flera plan. Ni har ju varandra som stöd.

vi får väl alla fundera på hur vardagen kan "piffas upp". Eller hur man kan bli vän med vardagen. Jag fick energi av min härliga skänska släktingar i helgen. Igår trängde sig en grannfamilj på för de hade hantverkare hemma - det borde de göra OFTA - hantverkare eller inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards