Alla inlägg den 10 december 2009

Av Maria & Leo - 10 december 2009 22:52

Idag har vi åkt Eckerölinjen och käkat julbord. Gick jättebra och kände inte att jag missade något, utan valde noga vad jag ville testa, tog pyttelite av många olika och smakade pyttelite. På bilden ses varmrättstallriken. Tog liknande förrätt och efterätt, och lämnade ca hälften av varje tallrik. Lite julgodis tog jag i en servett och tog som "doggy-bag" att ha som mellanmål. Beställde in en julmust och drack mindre än ett glas.


Motion blev det för först var det promenad till bussen som väl är en 500 m, sen är det ju en jävla lång väg att komma ombord på de där båtarna, sen blir det ju lite traskande ombord. Mitt humör sänktes rejält när tröttheten slog till och värken i fötterna kom. Plötsligt sä kändes det som om ingenting har hänt. Är så less på att inte orka!


Fick som tur var skjuts hem ända till dörren, hann med att vila och massera fötterna lite och sen bege mig för att hämta Leo.


Nästa punkt på schemat var genrep för Luciatåget som går av stapeln imorgon bitti. Jag ska vara tomte!


Imorgon har vi redovisning. Vi har haft presentationsteknik och ska hålla ett föredrag på 5-10 minuter. Temat är kroppen, och jag valde huden baraföratt...

Har inte förberett mig ett piss. Så istället har jag ålagt mig själv att närvara, göra presentationen, men iform av en förklaring, reflektion VARFÖR jag tvingar mig till att inte genomföra uppgiften för att kunna fylla mig själv med skuldkänslor, racka ner på mig själv och intala mig själv att jag inte kan någonting och få tillfälle att få benämna mig själv som värdelös...

Jag känner mig lugn med det beslutet. Och det känns bra...


  

Ovido - Quiz & Flashcards