Alla inlägg den 20 december 2009

Av Maria & Leo - 20 december 2009 21:42

Nog för att det är fint med snö på vintern, men attans vad den ställer till...


Äntligen är det jullov! Det var ett superfint julbord som skolan anordnade. Kunde väl smaka en bråkdel, men det jag smakade var kanongott!



  

Min lärare Peter till höger tar för sig av allt smarrigt. En superbra lärare, dramapedagog i grunden kanske är förklaringen...


  

Rektor Georg(Jojje) som berättar nån (o-)sann(?) berättelse om nån björn från sina hemtrakter. Leo fick en födelsedagspeng av Jojje när han tittade in till oss i "Lillköket" där vi höll på att förbereda för kalas i fredags e.m

Och av kökspersonalen fick han en burk med Ischoklad! Vi trivs på Väddö... :-)


  

Skolan i vinterskrud....


  

Dagen för kalaset. Planen var lite vinterbus mellan lunch och fika. Men ack så annorlunda det blev...

Ni ser den lilla obetydliga backen där framför det röda huset med vita fönster? I den kan man trilla så illa i att man gör sig så illa att man blir liggande på marken i obeskrivliga smärtor i väntan på ambulans och efter röntgen på sjukhus visar det sig att det är en bruten överarm precis under aeln!! Det hände min stackars syster, så hon fick tillbringa natten på Norrtälje sjukhus... hennes första sjukhusvistelse någonsin!

Som jag alltid har sagt... VINTER ÄR LIVSFARLIGT!!!


  

Min prins är firad av familjen nu iaf, och vi hade det mysigt så länge det varade....



Imorgon var det meningen att vi skulle få efterlängtat besök, men det eländiga vintern har satt stopp även för det...


Jag hatar vintern!!! :-(




Ovido - Quiz & Flashcards