Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Idag är jag bra...

Av Maria & Leo - 10 januari 2010 11:15

Fan vad bra det är med serverad frukost på morgonen så man verkligen måste masa sig upp i bra tid.

Leo har åkt för att hälsa på en kompis (HALLELUJAH!!) och fick åka buss själv ut till Singö. Trevlig busschaufför som lovade att hålla koll när han skulle kliva av, visserligen skulle han ju bli mött vid hållplatsen, men man veeet juuu aldrig!

Och min oro är ju inte direkt mindre då jag i fredags tänkte att nä, nu ska jag lita på att han kommer ihåg att plinga själv vid hållplatsen när han åker hem från skolan.


Kunde inte hålla mig helt borta från hållplatsen utan promenerade i sakta mak ner mot hållplatsen. Vad tror ni händer? Jag står en bit ifrån och SER BUSSEN ÅKA FÖRBI HÅLLPLATSEN!!!! :-O

Panik. Ringer direkt fritids för att kolla om han verkligen kommit med bussen; Precis när dom svarar så ser jag hur bussen stannar ca 100 m från hållplatsen och en liten person kliver av bussen... " Öhh.. det var inget." tror jag jag hasplade ur mig till fritidspersonen som svarade... :-)


Jodå, min lille prins hade visst glömt att plinga utan bara ställt sig vid dörren redo att gå av! Fast han hade inte sett "Väddö folkhögskola" på skylten i bussen sa han.  Och till busschauffören hade han visst bara sagt "Oj... jag skulle gå av" så hade han snällt nog stannat bussen. Sicken tur att det var en chaufför som hade en bra dag på jobbet kan man väl säga...


Helgen har varit lyxig då det serveras mat för det pågår kurs. Så jäkla skönt att man "måste" gå upp tidigt. Vila kan man ju liksom göra sen istället. Och idag har jag minsann motionerat och det innan lunch! :-D


Fan vad jag är bra... ;-)



 
 
Neta

Neta

10 januari 2010 17:01

Åh vad jag känner igen mig, jag var också så där orolig när jag var ensam med min son för 100 år sen ;) men vad kunde ha hänt? Vad tror du Leo skulle gjort om bussen åkt för långt med honom? Har ni pratat om det ? :) Jag tro han skulle gå av vid nästa hållplats och gått tillbaka, och han skulle ha aktat sig för bilarna jag lovar ;) men som sagt, jag var precis likadan... Idag är min son 35 och pappa själv och pikar mig ibland för jag var så "mammig" ;)
Sen är det stor skillnad på både folk och chaufförer på landsbygden och i stan men det har du väl redan märkt antar jag :)

http://netaave.blogg.se

 
Ingen bild

Ylva

11 januari 2010 11:51

Va härligt att du har kommit igång med motionen, bra jobbat!
Du får ge Leo en mobiltelefon så att han (eller du) kan ringa om det är något...!

 
Ingen bild

AL

15 januari 2010 11:40

Det låter som du kommit igång med vardagen efter juluppehållet
Själv tycker jag att det tar emot att börja söka jobb igen efter mitt självpåtagna "jullov"
Speciellt när isen ligger tjock, frosten gnistrar i trädgrenarna och skidspåren är djupa och välplogade
Det är ju magiskt ute - och man har vant sig vid kylan (det har jag hört flera som säger. ung - Vad varmt det är idag (-5).
Jag vill vara ute och inte sitta inne och gneta
F och jag åkte skridskor hem från fritids igår - vackert i mörker med ljus från alla hus - fast isen var bucklig så det var inte det lättaste m vanliga grillor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards