Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Sen start.

Av Maria & Leo - 3 mars 2010 16:44

Jag vaknade vid 7:30 och då sken solen. Härligt tänkte jag och somnade om. Vaknade igen inte förrns 10:50. Herregud! Minns inte när jag sov så länge senast? Kan ha sin förklaring att jag visserligen somnade i soffan igårkväll efter sen hemkomst och (halvt)ofrivillig promenad från älmsta. Det var tur att kryssningen inte blev av idag som var planerad... för se det där härliga vädret har ju inte hållt i sig. Sitter och tittar ut på en grått och blåsigt Väddö. Minst tornado ser det ut att vara. Sitter i skolan så snart måste jag ta mig ut i det där eländet. Urk...


Jag vinkade av min lilla prins igår som flög från Bromma ner till Blekinge för att häls på farföräldrarna. Ett efterlängtat besök från båda håll! Över ett halvår sen de sågs. Leo var lite besviken att han bara skulle vara där nere i 5 dagar; Han är ju van att vara där längre. Men köpte väl tillslut att "få dagar är bättre än inga alls..."


Han var ensamt barn som skulle flyga den här gången och fick kliva ombord först. Och min snåla lilla son var helt överlycklig när han berättade att han minsann fått både chokladboll och dricka UTAN ATT GE NÅGRA PENGAR!


Jo, min avkomma är rent uta sagt snål. Han glömmer sina pengar när vi är och handlar och går med på att lägga ut för det han vill köpa och jag får pengar när vi kommer hem. Bara det att då hittar han inte plånboken och hoppas på att jag glömt bort det när han väl "hittar" den igen. Men se det har jag inte...


Idag har jag varit en riktigt surkärring och skrivit en såndär ilsken lapp, fast jag skrev under vem jag var. För hur kan man tro att man diskat klart i ett kök som flera personer delar på och inte torka upp efter sig i slasken? Ibland blir även jag förbryllad... Nåväl, jag skrev en liten påminnelse så att man slipper glömma att så är fallet. Hemskt snällt av mig egentligen...


Sportlov och ensam och uttråkad som fan...


Nu ska jag äta mat iaf...

 
 
Ingen bild

Mamma Muu

4 mars 2010 08:21

Va fan, grabben har hajat vad det handlar om! Håll i stålarna så kan man köpa nåt finare sen. :) Hälsa lilla roliga raringsplutten!

Och du, det var ju jättefint av dig att informera om hur man egentligen gör. Så personen lär sig och inte behöver gå som en särling genom livet. Toppen!

 
Christine

Christine

7 mars 2010 14:11

ja usch, köken är otroligt äckliga. Inte minst näst man till 98% vet vem det är som stökar ner, men man inte riktigt vågar säga till...
Jag och Erik flyttade ALLA våra saker från kaffestugan till Lillköket och hade en mysig, lugn och skön frukost där istället =)

http://bergius.blogg.se/mnl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards