Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Prinsen hemma. Lovet slut. Hej vardag!

Av Maria & Leo - 7 mars 2010 23:40

Insikter under lovet?

- Att komma upp i hyfsad tid och få en någorlunda tidig start får resten av dagen att flyta på bra!

- Att planera och laga mat är verkligen ökentrist!

- Att släppa taget är svårare än svåraste svårt.


Vad har fungerat?

- Komma upp i tid.

- Motionen.

- Läsa.

- Måltidsordning.


Trött. Gonatt....

 
 
Ingen bild

Mamma Muu

8 mars 2010 08:29

Du, det låter som om alla de grundläggande bitarna har funkat.
Hälsningar "Lunchmackor i soffan"

 
Ingen bild

Anette

9 mars 2010 14:56

Planering är A och O. Ingenting skulle fungera utan! Och då menar jag ingenting!

 
Ingen bild

Cilla

10 mars 2010 10:35

Hej! Tack för senast! Vad trevligt det var. Vi hoppas på att kunna komma snart igen och då träffa prinsen!

Kram från Cilla

 
Maria

Maria

11 mars 2010 17:21

Mamma Muu: Ja, och det känns bra. Faktiskt!

Anette: Inte förvånad att du säger så. Balans även där, det är det jag eftersträvar. Sen är det nog mer mitt förhållningssätt till planering som måste ändras. Jag planerar visst, fast på mitt sätt. Jag måste bara lära mig acceptera och se det bättre!

Cilla: Tack själv! Så härligt att få träffa dig och din underbara lilla familj! Hälsa dem så mycket från mig! *kram*

http://mariaochleo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards