Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Aj lajk min mobil...

Av Maria & Leo - 23 mars 2010 07:49

Den har gett mig musiken tillbaka! Kan man väl säga. Jag är säkert hopplöst efter, men WTF jag e gammal. Här fick jag ett superprogram (i mina ögon iaf..) slängt i famnen på mig, och vips organiserar den alla musikfiler åt mig och erbjuder ett väldigt enkelt sätt att föra över mina CD till datorn, och vips har jag ALLA mina skivor i min telefon. Mina favvosar!


Nu jäklar kan jag gå, gå, gå och drömma mig bort till ljuvliga toner av Persons Pack!


Sjukdom har gjort att fötterna har fått vila och det var behövligt. På bekostnad av icke-rörelse förstås, men med uppåtgående humör igen. Så det var behövligt.


Jag trodde jag var påväg att bli sjuk igår, men inte. och Leo är med i leken igen så nu är det som vanligt igen.


Får panik när jag tänker att det snart är slut samtidigt som jag har en fruktansvärd hemlängtan till MITT. Snacka om dubbelt...

Liksom.

 
 
Ingen bild

Ylva

23 mars 2010 12:26

För ett tag sen skrev du om en cykeltur som skulle avsluta hela din tid i Norrtälje. När blir den av?
Kram Ylva

 
Maria

Maria

23 mars 2010 12:59

Den 24-25/5 är det visst dags... :-)

http://mariaochleo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

al

24 mars 2010 13:01

det låter helt underbart med mobilprogram som "städar" åt oss
Du får gärna lära mig om MIN mobil
Jag har så många funktioner som jag inte använder
Hade så många planer för hur jag skulle använda den men har liksom inte kommit igång riktigt...

jag kollade på träningsschemat att stavgången uteblivt
det var väl pga detta med fötterna
fötter kan vara knepiga
har flera bekantskaper som hamnar i "onda cirklar" då fötterna inte funkar och då man har smärta
har du några andra knep för att kunna köra lite fysisk aktivitet utan fötter?
simma tänker jag på, eller sådant där sittande afrodans som du beskrev tidigare?
statisk träning?
muskeluppbyggande träning med gummiband?
men vet ej vad som räknas som bra fettförbränning?
lite sittande pingpong med Leo kanske?

 
Ingen bild

al

24 mars 2010 13:07

Menar du att du blev på bättre humör och fick motivation tillbaka av att INTE träna?
Hur hänger det ihop?
För mig brukar det vara tvärt om.
Fast jag kan bli väldigt sugen på att träna om jag av någon anledning är förhindrad
Minns du att vi pratade en gång om att många upplever ett slags brytpunkt när man tränat ett tag. En punkt där man blir "beroende" av motion eller fysisk aktivitet eller den social biten vid träningen eller vad det är.
det kan gå för långt också så att man känner att man inte kan ändra sina träningsrutiner för allt i världen
Har du upplevt något sådant?

 
Ingen bild

al

24 mars 2010 13:08

snart?
är det snart slut?
går du inte terminen ut?
när planerar du att flytta hem?

 
Maria

Maria

24 mars 2010 18:42

Så mycket frågor..*ler* Jag är lite förvirrad över vem det är som frågar nu igen... ;-)

Att motivationen ökade beror helt enkelt på att värken i fötterna släppte så då kom lusten tillbaka helt enkelt.
Nej, jag har inte upplevt det behovet ännu. Och det har högst naturliga förklaringar.
När man har ett syreupptagningsvärde på 30 och över så är man med i matchen för att ev börja känna av det. Mitt värde är för närvarande 15, så jag har en bit kvar...
Simma och vattengympa är det som funkar bäst, men här finns ingen lättillgänglig bassäng som jag kan ta mig i och ur, därför funkar inte det här. En stor sorg.
Men jag har hittat motion och tillvägagångssätt som funkar för mig, därför håller jag mig till det...
Cykeln är mitt nästa steg, motionscykeln alltså. Den är bra för den belastar inte fötterna. MEN där måste jag komma över tristessfaktorn...

aha... det är "mitt" snart, inte ens vuxensnart utan "maria-snart" (Leo brukar fråga "Är det mitt snart eller vuxensnart?")
Jag planerar åka hem i Juni, så det är ett tag kvar... men det känns som snart för tiden går fort ju...
:-)

http://mariaochleo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ylva

25 mars 2010 08:13

Jag kan hålla med om att cykla på en motionscykel inte är det roligaste man kan göra. Men finns det ingen möjlighet att ställa cykeln framför en TV? Det gjorde vi förut och det blev mycket roligare och man tänkte inte på att man faktiskt cyklade.
Kram Ylva

 
Ingen bild

ewa Olsson

26 mars 2010 08:51

Hejsan maria och Leo!
Vad DUKTIG du är Maria!!!!!!
Hur är det med er? Här är det bra har sem idag och ska ut med caroline i Uppsala och sedan till Västerås och hälsa på mina syskon.Vad roligt att du känner att du mår bra efter op och att du lyckas med det du föresätter dig att göra.Fortsätt så ska du se att de löser sig:Kram från Ewa och Ingvar.Roligt att läsa din blogg och se på bilderna och framför allt se att du gått ner i vikt:grattis Maria.Hälsa Leö med en Bamsekram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards