Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Konditionstest

Av Maria & Leo - 2 december 2009 11:18

Idag har jag utfört ett motionstest. Kunde inte förra gången för då tog jag mig inte upp på cykeln så det får väl anses som en förbättring...

Idag får man nästan lite julstämmning för det är minusgrader och nästan blå himmel! Och frost! Det piggar upp.


Imorgon blir det nog Motiverande samtal. Jag hatar sånt. Kan inte dra nytta av dom fullt ut känner jag. Och så var det dedär med ATTRAKTIVA mål igen då...

Bläääääääää

 
 
Ylva

Ylva

2 december 2009 16:07

Kanon, då satt du på cykeln idag!!
Nästa steg är att du ska cykla 20 min (2-3ggr/veckan???). Kom igen nu, det fixar du!

HEJA MARIA!!!

Kram Ylva

http://wingren.blogg.se

 
Ingen bild

Cilla

2 december 2009 19:54

Snyggt jobbat Maria!!!! Har ni fullt upp helgen innan jul? Vi funderar på om vi skulle ta en tur ut till Väddö någon av dagarna? Kram från Cilla

 
Ingen bild

AL

2 december 2009 22:31

Visst skämta bort det du om du vill, men jag tycker det är en SJUJÄVLA förbättring att du kan komma upp på cykeln. Det låter ju jättebra!

Det betyder väl att du har blivit mycket rörligare? Det betyder kanske också som Ylva säger att du kan utöva fys aktivitet i fler former enligt eget tycke, smak och ork (du är på väg att få fler valmöjligheter). Så tänker jag i a fall.

Du kan visa din "coach" teckningen som du har på din blogg
- behöver väl inte vara mer än så?
om du nu inte gillar motiverande samtal

men lite komiskt
det kliar i MINA "coachfingrar" att fråga om du funderat på
varför?
det vill jag som elak, dum, nyfiken och frustrationsskapande självutnämnd coach att du ska ha en förklaring på
och fundera på om det inte finns möjlighet att undvika de aspekter av coaching (coacher) som "triggar dig" negativt
VARNING det är dock svårt att bli av med mig ;-)
man får ta det onda med det goda :-)


Jag har en karriärcoach som jag träffar via Trygghetsstiftelsen
och visst
det kan bli lite löljigt i vissa situationer
med modeller och teorier som man "ser igenom"
men som jag ser det är det en enorm möjlighet att någon sitter och lyssnar och bollar tillbaka idéer och ifrågasätter - bara för mig
annars orkar väl ingen lyssna på mina bekymmer och förhoppningar...

 
Ingen bild

AL

2 december 2009 22:36

jag blev också prilligt julharmonisk och andäktig när jag cyklade från pendeltågsstationen till fritids för att hämta ungar och såg stjärnor på en blåsvart himmel, frostbitna nyponbuskar och kände det där lilla bettet i kinden av kylan

Sedan var det en häftig måne och jag och ungarna fantiserade och lekte att vi var jagade av varulvar hela vägen hem

julmys önskas dig och Leo

 
Ingen bild

Maria

2 december 2009 22:57

Ylva: Nu är det ett "cyklotek" iordningsställt här på skolan så snart så... ;-)

Cilla: Vi kan väl höras... :-)

 
Ylva

Ylva

3 december 2009 13:11

Bra jobbat!!
Om AL är coach så kan jag vara din peppning/motivationssvän! (skulle behöva en sån själv just nu...)

Kram Ylva

http://wingren.blogg.se

 
Ingen bild

Cilla

3 december 2009 15:52

Har slutseminarium imorgon och sedan skall vi bort över helgen men jag ringer dig i nästa vecka och ser om vi kan boka något. "Jag vill åka till Maria" säger Rasmus!! :-) Kram från Cilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards