Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Sådär ja...

Av Maria & Leo - 30 december 2009 23:50

Nu har jag varit tillbaka på Väddö i lite mer än ett dygn. Solokvist och njuter av varje sekund. Snart är det årets sista dag. En dag som skall ägnas åt reflektion och tillbakablick tror jag, tvätten får vänta till nästa år...

Jag blev borta lite fler dagar än jag räknat med, och har haft det jättebra på alla tänkbara sätt och vis. Umgåtts med familåj, släkt och vänner!

Julaftonen tillbringades hos bror med familj, mängder med julklappar som vanligt, fast mängden i prinsens hög har ju minskat markant och det kunde han inte hålla tillbaka på julafton. Jag blev både arg. ledsen och irriterad på honom, men besvikelsen var ju så påtaglig så mest gjorde det mig ju ledsen. Till nästa år måste jag hålla isär födelsedag och jul på ett bättre sätt. Besvikelsen gick dock över fort och han var glad för det han fått.

Vi sov över där och det var mysigt. Käraste brorsönerna tyckte det också.

På juldagen tog vi oss vidare till vännerna i Hässelby och där blev jag kvar ett tag, blir ju så när man bor på landet utan eget transportmedel!

På annandagen blev det lite samvaro med mostrarna

Leo for vidare till sin far den 27:e och jag stannade som sagt ett par dagar till för att agera barnvakt på Ekerö den 29:e! Brorsönerna hade väntat hela dagen på att jag skulle anlända så gissa om jag var efterlängtad när jag äntligen kom på måndagskvällen!

Det märks att man inte är van med fler barn än ett och att han dessutom är ganska stor numer! Men jag klarade av att byta bajsblöja hyfsat godkänt iaf. (fast jag gjorde det på ett konstigt ställe som jag nog inte fick för mamma och pappa! Det var flera saker som dom nog tyckte jag gjorde lite konstigt...men de överlever nog! )

Rara pojkar är mina brorsöner iaf!

Så igår kväll var jag tillbaka på Väddö igen efter skjuts av bror.

...

Min lille prins har saknat mig den här vändan hos P. Han har ringt två kvällar i rad och varit så hjärtskärande ledsen för att han saknat mig, sådär ledsen att han hulkat och inte fått fram ett ljud. Telefonkontakt har blivit livsnödvändigt.

Det känns skönt att det hjälper att prata med honom, men han räknar dagarna tills han får komma hem...


Oj... årets sista dag har börjat!


Gott slut önskar jag Er Alla!


P.s Har passerat -40 kg nu... -41! D.S

 
 
Mia

Mia

1 januari 2010 00:30

Men åååå va glad jag blev att du skrivit hos mig. jag har ju tappat bort dig alldeles, hade en gammal länk till en blogg kvar förut men där skrev du inget, sen hade jag datahaveri och då hittade jag inte dig sen.
opererad läser jag, hoppas allt går bra? Ska läsa ikapp senare. Åter igen; jag är SÅ glad att ha hittat dig igen Maria. Nu ska jag inte tappa bort dig mer... :-D

http://www.marimba.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria & Leo - 26 juni 2010 10:17


... men följ gärna med till http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se   Nu har vi varit hemma i snart 3 veckor och livet börjar sakta ta form igen. En del nya vanor sitter, en del gamla hjulspår är så djupa att jag halkat in i dem igen. Fast även ...

Av Maria & Leo - 8 juni 2010 15:05

Sitter vid datorn i klassrummet. Har nu städat färdigt och väntar på att Leo ska komma hem och att syster yster ska komma. Vi packar bilen med det sista går på avslutning i Väddö kyrka och sen är det bye bye Väddö och Heeeeellooo Blackan! Det här ä...

Av Maria & Leo - 5 juni 2010 23:26

Nu tror jag alla elever har lämnat skolan. Det är tomt på parkeringen och dom enda jag sett är golfare som övernattar...Nu har jag packat allt utom badrummet och mattan ska ut och skakas innan hoprullning, sen är livet här förpassat till kartonger. V...

Av Maria & Leo - 4 juni 2010 19:28

För mig är äventyret över nu. Dagen med datumet som hägrat där framme nånstans långt i framtiden är snart över. Som jag har gråtit idag, som jag har skrattat.Vilken resa det blev. Vilken sjuhelvetes jävla resa det blev. Och nu är det slut. Nu är det ...

Av Maria & Leo - 3 juni 2010 23:15

Nu stundar nya tider.   Nu stundar nya tider ett liv på egen hand. Från tryggheten på Väddö, i världen utanför. Vad ska jag göra nu då? Är frågan som nu ställs. Ingen mat serveras jag måste fixa själv….   Åh herre gud hur gör j...

Ovido - Quiz & Flashcards